2/15/10

Assembly පාඩම

වින්32 ඇසෙම්බ්ලි ආරම්භක පාඩම

මට අස්සෙම්බ්ල්ය් ඉගෙනගන්න උනේ මගේ යලුවෙකුගෙ project 1කකට සප් 1කක් දෙන්න ගිහින් :) අන්තිමට project 1ක Linux වලට මාරු උනා ...(කට්ටිය දන්නවනෙ ජනෙල්වල තියෙන අසීමිත error ප්‍රමානය)
අන්තිමට නිකන් ඉන්න බැරුවට ලියපු program කිහිපයකුයි ඉතුරු උනේ

කොහොම හරි අමාරුවේන් ඉගනගත්ත දේ නිසා මම හිතුවා අත්දැකිම් එක්ක මේක බෙදා ගන්න

මේ මගේ පළවෙනි පාඩම්මාලව ඉතින් මෙහිදි මම පාවිච්චි කරන්නෙ MASM කියන SDK එක ,බොහෝ වෙලාවට x86 CPU වලට programing කරන්න බහුලව භාවිත වන SDK ක්

කලින් high level programming එකක් භාවිතා භාවිතා කර තිබීමත් මෙම පාඩම් මලාව තේරුම් ගැනීමට පහසුවක් වේවි

මුලින්ම බලමු ඇයි අපි Assembly භාවිතා කලයුත්තේ කියලා
  • වේගවත් ක්‍රියාකරිත්වය අථ්‍යාවශ්‍යව ඇති අවස්ථා වලදී
  • දෘඩාංඟ වලට සෘජුවම පිවිසීමේ අථ්‍යාවශ්‍යව ඇති අවස්ථා වලදී
  • කුඩා ස්ථාවර මතකයන් හා සසංභාවී ප්‍රවේශ මතකයන් (RAM) සහිත පද්ධතීන් සදහා programs ලිවීමේදී
මම අර කලින් සඳහන් කල Project 1කේදී Assembly භාවිත කිරීමට හේතුව උනේ ඉහතින් සදහන් කළ මුල් කරුණු දෙක

ඔබට DBMS System එකක් සෑදීමට අවශ්‍යනම් තෝරාගත යුතු language එක Assembly නම් නෙවේ .. (නමුත් Assembly වලිනුත් DBMS System කරන්න පුලුවන් )

මෙහිදී මතක තබා ගතයුතු කරුණ වන්නේ අවශ්‍යතාවය නිවැරදිව හදුනා ගැනීමයි .
ඇයි මේ ජනෙල් (Windows) ?




Assembly වලින් ඕනෑම මෙහෙයුම් පද්ධතියක (OS) ධාවනය වන ඕනෑම සැකසුම් මාදිලියකට (CPU model) program කළ හැකියි නමුත් MASM මගින් ලබාදෙන Script පහසුකම නිසා Windows මත පහසුවෙන් program කිරීම කලහැකියි (වැඩි ගණිතමය දැනුමක් නොමැතිව , තවද අවශ්‍ය අවස්ථාවකදී GCC වැනි Compiler එකක් මගින් LINUX පද්ධතීන්ට ගැලපෙන අයුරින් Windows මත සාදන ලැබූ object අවශ්‍ය පරිදි inject කරගත හැකියි)

වැඩේ පටන් ගමු

මුලින්ම අවශ්‍ය කරන ආයුධ ටික හොයා ගම්මුකෝ

Assembly SDK

Assembly code machine code වලට පරිවර්තනය කරන්න assembler එකක් ඕනෑ කරනවා ඒ වගෙම ඒවා platform depend executable (සිංහලෙන් දන්නෙ නෑ) කරන්න linker එකකුත් ඕනෑ කරනවා

මුලින්ම කිව්වා වගේ මම මෙතනදි assembler හා linker විදිහට භාවිතා කරන්නේ MASM
එය MASM නිල වෙබ් අඩවියෙන් ලබාගත හැකියි http://www.masm32.com/masmdl.htm

IDE\Code Editor
මගේ ප්‍රියතම code Editor 1ක වන Programmer's Notepad තම මම නම් භාවිතා කරන්නේ කැමති නම් Note Pad ,VIM ඕනෑම text Editor එකක් භාවිතා කරන්න පුලුවන්

මේ තියෙන්නේ ලින්ක් ටිකක්
දැන් කට්ටිය ඕව බාගත කරගෙන ස්ථාපනය වැඩිම උනොත් 8MB විතර වෙයි
MASM Install කරන්න කලින් anti virus software එක කෝකටත් නවත්තන්නකෝ සමහර විට එවා false alarm දෙන්න පුලුවන්

අදට ඔය ඇති ගල් මුල් ප්‍රශ්න සියල්ලම comment කරන්නකෝ

4 comments:

Kanishka | කණියා said...

සැහ්.. මරු පාඩම මචන්.. දිගටම ලියහන් හොඳද :)

චාම් said...

අප්පටසිරි දෙයියෝ දුන්න වගේ හම්බුනා. මැක්සා මචන්. පින් සිද්ධ වෙනවා

janiya said...

thank 4 da sharing machn.

Pravinda Deshan said...

Windows API, Great !
Keep up the good work !!!

Post a Comment